نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2838
-
الف
+

«حوا، مریم، عایشه» از نگاه «نوید محمودی» کارگردان افغانستانی

«نوید محمودی» فلمساز جوان افغانستانی در حاشیه مراسم اکران فلم «حوا،مریم،عایشه» در تهران، با خبرنگار آی فیلم 2 به گفت و گو پرداخت.

به گزارش آی فیلم2، چندی پیش فلم بلند داستانی «حوا مریم عایشه» به کارگردانی «صحرا کریمی» نخستین اکران خود را با حضور هنرمندان افغانستانی همچون «نوید محمودی» کارگردان افغانستانی، در «خانه هنرمندان تهران» تجربه کرد.

«نوید محمودی» بعد از پایان نمایش فلم «حوا،مریم،عایشه» در گفت و گو با خبرنگار آی فیلم 2 گفت: در این فلم عشقی در جریان بود که برای من بسیار جذابیت داشت. در واقع ما در همه دنیا شاهد این هستیم که زنان قربانی عشق هستند و به نظرم قربانیان این فلم برای عشق همه چیزشان را داده بودند.

این کارگردان افغانستانی در پیوند با همین موضوع افزود: مهمترین چیزی که در این فلم خیلی جذاب بود، به تصویر کشیدن زندگی نسلی بود که در دوران جنگ به دنیا آمدند و اکنون حدود 40 سال از آن زمان می گذشت.

محمودی ادامه داد: امیدوارم روزی برسد که ما در بخش فلمسازی به موضوعات بهتری از زندگی مردم افغانستان بپردازیم.

«نوید محمودی» درباره ساخت فلم در افغانستان گفت: ما تقریبا دو سال است که در تلاش هستیم برای ساخت فلم به افغانستان برویم اما باید این شرایط مهیا شود. شما در فلم «حوا، مریم، عایشه» هم شاهد بودید که بخش بیشتری از فلم در محیط خانه فلمبرداری شده بود و آن ها سعی کرده بودند در مکان های امن کار را ضبط کنند.

وی در پیوند با همین موضوع افزود: امیدوارم شرایط فراهم شود که ما هم بتوانیم در افغانستان فلم بسازیم.

گفتنی است که فلم «حوا، مریم، عایشه» هم اکنون در سینماهای هنر و تجربه تهران درحال نمایش می باشد.

بیشتر بخوانید:

ناگفته های «صحرا کریمی» از ساخت فلم «حوا،مریم، عایشه»

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر